Dit is nu eens leuk samenwerken!
"We doen nu al meer dan vijf jaar een beroep op Schrijf.be."
GIM staat voor Geographic Information Management. Dit bedrijf specialiseert zich in dienstverlening rond geografische informatiesystemen, informatietechnologie en aardobservatie.
Trouw als een beeld
"Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Onze slagzin vertaalt wat we doen. Maar ja, meestal horen er toch nog wel honderd woorden bij de beelden …", grapt GIM-marketeer Françoise Dehondt. "En daarvoor doen we nu al meer dan vijf jaar een beroep op Schrijf.be. Een van jullie trouwste klanten zeker?"
Complexe doelgroep
"In maart 2004 had onze bedrijfsbrochure een opfrisbeurt nodig. Onze CEO, Vital Schreurs, nam contact op met Schrijf.be en plande een briefing van een paar uur. Want onze doelgroep is heel specifiek: beleidsmensen van Vlaams tot Europees topniveau, maar ook geografen, ingenieurs en ICT’ers. Het is niet evident om één toon te vinden die al die groepen aanspreekt."
Schrijf.be: "Een uitdagende klus. GIM wou heel veel informatie in de beperkte blokjes van het lay-outontwerp schuiven. Het kwam dus aan op krachtige formuleringen."
Smaakte naar meer
"Wij vonden het resultaat heel geslaagd. Daarom gingen we met Schrijf.be in zee voor onze tweede opdracht: een maandelijkse nieuwsbrief rond een klantengetuigenis. Daarmee gaan we nu al vijf jaar ononderbroken door. Waarom? Omdat regelmatig contact met onze brede doelgroep heel belangrijk is om nieuwe projecten te genereren. De ROI overtuigt ons dat deze investering loont."
Samen sterk
"We wegen zorgvuldig af wanneer we Schrijf.be inschakelen. Zo schreven we zelf de basisversie van onze website. Maar gaven dan Schrijf.be de opdracht om ze te bewerken en vlotter leesbaar te maken. Daarnaast heeft het tekstbureau ook vreemdetaalexperts in huis die onze Engelse en Franse versies beter deden klinken. De nieuwe website bracht ons ook op het idee om de investering in klantenverhalen nog beter te laten renderen. Ze prijken nu ook op onze webpagina’s."
Violen meteen gestemd
"We geven onze copywriter nu de opdracht om bij elk klantenverhaal twee aparte intro’s te schrijven: eentje voor de nieuwsbrief en eentje voor onze welkomstpagina.
Het getuigenis zelf komt op een landingspagina die aansluit bij een van onze thema’s. Dat was weer even de violen stemmen. Niet voor de toon dit keer, wel voor de precieze lengte die past in onze format. En nu is het alweer telkens raak. Kijk, dit is nu eens leuk samenwerken!"